Ubi bene ibi partia

Friss topikok

  • Gega13: Szeva! Mikor tervezed, hogy hazavonszolod a segged, srác! Ja, és nem ártana, ha rendszeresen hall... (2008.05.12. 18:14) Amikor én még...
  • csünti: Boldog névnapot Ricsi!!! Ja és frissíts!!!! Puszóka (2008.04.05. 17:36) Elő-utó-ítélet
  • Bazsó: Hii Ricsi! Yoo volt múlt 7végén msn-ezni 1 keveset meg már hiányzott nagyon a hangod és a képed i... (2008.02.15. 17:22) Boldogulok!?
  • Kaepyro: A Steer...Amúgy a Steer olyan mint a Bakó...Nem szabad kimondani a nevét, mert megjelenik! Srácok... (2008.01.19. 21:13) In Retrospect...
  • Bazsó: Hy Ricsi! Látom nemnagyon volt időd mostanában a blogot(?) frissíteni :( . Ez van, de ha nemkapod ... (2007.10.17. 19:20) A pékek korán kelnek !?

Linkblog

2008.02.16. 19:57 eRichard

Elő-utó-ítélet

Az elejére pár mondat elég is lesz, hogy az előző postban felvetődött kérdéseket megválaszoljam.

Tehát a költözés rendben (pár kör teli bőrönd – üres bőrönd játék után) lezajlott. Hát igen, ahogyan az, az életben lenni szokott, a vak nem lát meg semmit. Az eredmény, egy új cím.

46 Fairfax Road
Hornsey
London
N8 0NG

Fairfax Road

Képem eddig csak az utcáról van. Röviden annyit a helyről, hogy még egy kicsit északabbra van London központjától, ez már sűrűn Magyarok lakta hely. Minden üzlet és szolgáltatás itt is fellelhető. A szobát sem ügynökségtől, hanem egy magyar sráctól béreljük. Ha valakit valami furcsa okból érdekel eme városrész hivatalos oldala is, annak íme, Haringey.

Igen, a Netet bekötötték hétfőn. A router csak kedden érkezett, viszont egészen tegnapig nem volt bennem erő (a sok munka miatt :) ) annak beüzemeléséhez. Aztán péntek este magam mellé készítettem egy doboz sört, hogy már nyitom is, amint minden működik. Hihetetlen csata volt egy kábelmodem, egy router, egy (magyar) XP és egy (angol) Vista össze-barátkoztatása. Ja és persze nem árt, ha megy Wi-Fin is. :) Talán nem tévedek nagyot, ha úgy gondolom, hogy több részlet ismertetésével a következő mondatokban, a közönség jelentős hányadát veszíteném el… úgyhogy, erről ennyit. Sikerült, így két hétre húzódva ugyan, de újabb bejegyzéssel bővülhet a blog.

És ezúton is bocsi Balázs, hogy nem tudtam reagálni a megkeresésekre.

 

Mondhatnánk, hogy a kényelmetlenségek elmúltak, s most már csak fel kell hívnom Smiley barátunkat és minden szép és sörillatú. De akkor miről írnék ugye? Ennyivel itt nem ússza meg az ember. Cirka egy hete elég rendesen fáj a fogam. Nos, ez már önmagában is kellemetlen (ahogy eddig utána jártam), de az árak rá tudnak verni erre is. Már megint lesz valami, ami üríti a kasszát… na mindegy!

Az IT-s melóról pedig megfogadtam, hogy addig nem írok semmit, amíg nem munkatapasztalatokról szólna.

A kombinálásokat megelőzvén (mert úgy néz ki ez nálunk családi vonás) pedig elmondanám, hogy igen, én idekint BOLDOGulok. Azt írom, amit gondolok. Ha mégis mögöttes tartalmat szánok a soroknak, akkor azt is odaírom, biztos, ami hótziher…

Persze ezen a héten is elgondolkodtam valamin. Most viszont nem egy szón, inkább egy mondaton, és ami mögötte van vagy lehet. Az egyik munkatársammal beszélgettem. Ő egy szlovákiai magyar… vagy mégsem? Na igen, mert ma már ez sem egyértelmű. Ahogyan ő fejezte ki magát: „Apám magyar”. Ehhez hozzátartozik az is, hogy teljesen szlovák nyelvű oktatási rendszerben vett részt. Így magyarul csak beszélni tud, írni nem. Ennek ellenére is tényleg csak azon múlik, hogy hogyan mondod nem? Apám magyar – vagy – Anyám szlovák. Nekem talán közelibb a jelenség idekint, mivel nap, mint nap azzal szembesülök, hogy mennyire semmi különbség nincs köztünk. A köztünk-et a Szlovák, Magyar és Lengyel nemzetiségűekre értem. Tényleg nem tudnám megmondani, hogy melyikünk honnan jött, illetve mindegyikre simán rávágnám, hogy Magyar. És ezt nem csak (bár legfőképp igen) a külsőségekre értem. Számomra itt vált egyértelművé, hogy ugyanúgy gondolkodnak, ugyanazok a vágyaik, céljaik, gondjaik és hétköznapjaik, mint nekünk. Ha nem idegen nyelven mondanák amit, azt se tudnám megmondani, hogy a három ország közül épp melyikben vagyok. És az egészből a lényeg (persze lehet, hogy csak számomra), hogy mindenfajta ellentét szándékosan és érdekből fenntartott népeink között. Jó elismerem, nem lehet mindent csak „rájuk”, ezek fenntartóira fogni, mert a másik (legalább ilyen erős) forrása ezeknek még az előítélet. Ez is egy jó szó, de ezt az elemzési lehetőséget meghagynám másnak. Amivel nem is olyan könnyű szembenézni, hogy (tapasztalataim szerint) ebből bizony - az előítéletekből – nekünk van a legtöbb. Sajnos!

Mindegy is. Az a fontos, hogy úgy érzem, londoni kalandozásaim egy újabb hasznot hajtottak számomra. Kicsivel több, mint fél év után már nem csak mondani tudom, hanem valóban előítélet nélkül tudok viszonyulni bárkihez. Na jó, majdnem bárkihez… :)

Valahol itt kezdődne egy nem csak gazdasági unió…

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://erichard.blog.hu/api/trackback/id/tr70341978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smiley 2008.02.17. 17:08:41

nah, üdv Ricsi.

érdekes ez a felvetés, de én tovább vinném a dolgot, szerintem szélesíthetjük a perifériát, és ezek a dolgok minden emmerre igazak. mindenki ugyanazokat a dolgokat keresi, és ugyanúgy reagál a dolgokra, ami egy nagyon érdekes dolog.
amit én tapasztaltam szlovákokkal szemben: nottingham-be mikor kiérkeztem volt egy magyar srác aki nagyon előítéletes volt, ezért a munkahelyen minden szlovákra vicsorgott... mi lett az eredménye? a szlovákok ott szivatták ahol tudták. én ellenben mosolyogtam minden szlovákra, még azokra is akik az ő oldalukról vannak tele előítéletekkel, és érdekes módon engem mindenki bírt, hívtak bulikba... kínáltak kajával, mikor otthon hagytam a szendvicseim...
de jobban belegondolva, ha az a magyar srác mondjuk otthon magyarországon dolgozik, és ott vicsorog akkor is ugyanezt kapja.
1 szó mint 100 szerintem nincsenek nemzeti különbségek, csak hozzáállásbeli különbségek ember és ember között.

nah, akkor várom jelentkezésed, ha lesz erőd valamikor a sok munka mellet :)

Csünti 2008.02.18. 16:52:49

Szia Ricsi!

Örömmel olvastam, hogy a költözés sikeresen letudva és hogy sikerült "összekombinálni" az XP vs VISTA-s hadműveletet. Egy hős vagy..ami a fogfájás elviselését illeti 1héten keresztül. Azért minnél hamarabb keress fel egy jó fogdokit. Nem küldted a megígért mókus etetős képeket :( Sebaj, majd küldöd. Egyébként a 7hétvégén ismét tél volt, tele is volt a hócipő...de úgy rendesen. Remélem nem sokára "összefutunk" msn-en. :))))) Addig is vigyázz magadra és sok pussz!!!

UI.: Bp, a Népligetnél vannak szelíd mókusok (kézből esznek) Remélem "homozsákokkal" nem futok össze.

Télleg pá pá

Bazsó 2008.02.19. 18:58:54

Na HIII!

Tetszik nagyon ez a stílus az egy gondolatkört fölvetős kibontós- és tetszik ahogyan gondosan kiméred az "adagokat" így nem untatod a célközönséget, csak pont annyi amennyi a szükséges hatáshoz -hogy az embernek beinduljanak a saját gondolatai és önmaga is elkezdjen rajta elmélkedni- kell. Az előitéletekkel kapcsolatban én igazábol csak egy bizonyos népcsoporttal vagyok nagyon elfogult, de azt inkább most hagyjuk :P
Naszóval csak így tovább, szorítunk az IT-s melóval kapcsolatban hogy összejöjjön és várunk msn-en! Üdv!

Zoli 2008.03.12. 08:29:21

seva
itt voltam és elraktam az oldal címét a kedvencek közé némi égés után na csá

csünti 2008.04.05. 17:36:08

Boldog névnapot Ricsi!!!

Ja és frissíts!!!!

Puszóka
süti beállítások módosítása