Ubi bene ibi partia

Friss topikok

  • Gega13: Szeva! Mikor tervezed, hogy hazavonszolod a segged, srác! Ja, és nem ártana, ha rendszeresen hall... (2008.05.12. 18:14) Amikor én még...
  • csünti: Boldog névnapot Ricsi!!! Ja és frissíts!!!! Puszóka (2008.04.05. 17:36) Elő-utó-ítélet
  • Bazsó: Hii Ricsi! Yoo volt múlt 7végén msn-ezni 1 keveset meg már hiányzott nagyon a hangod és a képed i... (2008.02.15. 17:22) Boldogulok!?
  • Kaepyro: A Steer...Amúgy a Steer olyan mint a Bakó...Nem szabad kimondani a nevét, mert megjelenik! Srácok... (2008.01.19. 21:13) In Retrospect...
  • Bazsó: Hy Ricsi! Látom nemnagyon volt időd mostanában a blogot(?) frissíteni :( . Ez van, de ha nemkapod ... (2007.10.17. 19:20) A pékek korán kelnek !?

Linkblog

2007.08.08. 05:19 eRichard

Vissza a jövőbe

Sziasztok!

 No igen, tartozom egy-két dologgal. Elsőként talán egy, az elnézéseteket kérő esdekléssel, de mégis:


 Bocsi, hogy nem kérek bocsit, mert volt dolgom. nem is kevés…


 Tehát! Úgy emlékszem, hogy írtam már róla, de biztos, ami „hó’t ziher”. Angliában, főleg itt, Londonban,  a vendéglátás milyensége felosztható busy (nagyon sok munkát adó) és nem busy (nem bizi) időszakokra. Ezzel egyenes arányosságban áll az is, hogy az ügynökség, esetünkben az Imperial, mennyi munkával lát el. Nos, hát a júliusi élménybeszámolók hiánya a fent említett busy időszakban kapott kevés szabadidő okozata. Főleg, hogy ami volt, azt is angolórákra vagy lehetőleg minél több ismeretség (és általuk lehetőségek) megszerzésére fordítottam.

 Hogy hol is dolgoztam én annyit? Lássuk!

Hilton London Docklands

265 Rotherhithe Street

London
SE16 5HW


 Igen, ahogy gondoljátok, nem egy utolsó kis panzió. Mindjárt az elején éreztették, hogy most nem akárhová megy az ember, mivel a saját, Hilton-kisbuszuk vitt oda. Először egy szokásos „nagyfejűek konferenciája” alatt és után kellett a terem asztalait megszabadítani az üres csészéktől, ásványvizes palackoktól, összegyűrt szalvétáktól és a szeméttől. A jó falat csak este következett. Ugyanis nem egy szokványos vacsorát kellett levezényelni, hanem egy partyra készültünk elő. Mint később kiderült, egy végzős gimis osztálynak rendezték. Nem tudom, hogy itt hogy hívják, de az otthoni bankett megfelelője. Csak kicsit más a körítés. Ehhe-ehhe!

Erről jut eszembe, hogy utána még több ilyen „gimi-partyn” is voltam és mindenkinek üzenem, hogy felejtse el, hogy itt alig él szép nő/lány! Az is igaz, hogy valamilyen vérkeveredés elengedhetetlen, a tiszta angol fajtából tényleg a fehér holló gyakoriságával vetekszik a szépség külsődleges jegyeit hordozó egyén. A lényeg, hogy nagyon sok szép hölgy van itt is. Még ha nem is aboriginalok!

380 High Street Kensington

London
W14 8NL


 Ó igen, ez is egy nem kevésbé puccos vendéglátó egység. Itt egy alapnak mondható vacsora kiszolgálása volt várható. Egy asztalnál tíz teríték, középen háromágú gyertyatartó, kenyereskosár, kétféle vörös- és fehérbor, nulla- és ötbubis ásványvíz. Persze minden evőeszköz és ami fémből van csillog. Egy ilyen asztal és a széria tíz ember az én dolgom egy ilyen vacsin. Mikor leülnek egyből „Good evening Sir/Madam” és az ölükbe pottyantom a hófehér szalvétát. Kérdezés nélkül megtöltöm a vizespoharakat is. Amelyik akar reklamál, hogy ő „menteset” kérne. Ezután mindenki be a konyhába és a párommal, akié a szomszéd asztal, három-négyesével kihozzuk a tányérra készített előételeket. Többnyire valamilyen saláta. Újabb kör, most a fehérbort kezdem el töltögetni. Aki nem kér, most is szól. Várunk, esznek, várunk, isznak. Mikor készen vannak és a „szupervigyortól” is megkaptuk a félreérthetetlen kézjelet, megyünk leszedni (clear) az első fogás maradékát, ismét párban. Egy embernek öt tányért kell tudnia maradékostól és evőeszközöstől elhoznia. Azaz, két kör alatt végeznünk kell mindkettőnk asztalával. Az előételhez hasonlóan max. hat kör alatt kihozzuk a főételeket is. Ehhez már a vörösborral szaladok körbe. Várunk, esznek, isznak, kézjel és jöhet újból a „clear”. Ekkor jöhetnek a desszertek. Ha ennek a maradékát is bevittük a konyhacocának vagy az érintetleneket elpusztítottuk, akkor jöhet a kávé, tea és a csokidesszertecskék. Nem tudom, hogy hogyan kell írni, de úgy mondjuk, hogy „pötifór”. Ha ez is megvan, akkor megyünk, hadd bulizzanak a takarításra már elég a saját staffjuk is. Na ilyen egy alap vacsora.

London Hilton Park Lane

22 Park Lane
London
W1K 1BE


 Erről a helyről azt kell tudni, hogy pont akkor voltam itt reggeliztetni és ebédeltetni, amikor azt a két bombát találták két különböző autóban. Persze, hogy a délutáni autó pont egy, a hotel közelében lévő parkolóháznál állt. Még szerencse, hogy végül nem robbant. Szerintem csak azért nem,mert én is ott voltam és nem akarták, hogy ne tudjak többet írni a blogomba. Üröm az örömben, hogy cserébe nem keveset gyalogolhattam egy működő buszmegállóig, mivel egy jó nagy területet lezártak a történtek miatt.

Grosvenor House London

Park Lane
London
W1K  7TN


 Innen kicsit vegyes érzetűek az emlékeim. Sok új dolgot tanultam itt, köztük a „Silver-Service” rejtelmeit is. Ez is egy általában vacsorák alkalmazott módszer. A vacsora minden része hasonlóan zajlik az „alap” kivitelhez, kivéve a főétel (main course) szervírozását. Itt is párban dolgozunk. Először én kiviszek 10 előmelegített, hófehér tányért a vendégek elé. Jön a párom egyik kezében egy nagy, húsokkal teli kerámiatállal. A másik kezében (kinai pálcikákhoz hasonlóan) egy kanalat és egy villát fog. Így egyenként osztja ki őket. Mögötte jövök én hasonlóképpen a zöldségekkel, körettel, majd ugyanezt eljátsszuk az ő asztalánál is. Itt három estén is dolgoztam, ám mindhárom vacsorára képesek voltak a négy óra helyett csak 3,5-et elszámolni. Na itt törtek elő belőlem a vegyes érzelmek. Szerintetek voltam ott azóta?...

Csak felsorolás szintjén:

Novotel London Tower Bridge

10 Pepys Street

London
EC3

 


London Marriott Hotel Regents Park

128 King Henrys Road

London
NW3 3ST


Holiday Inn London-Brentford Lock

High Street Brentford

London
TW8 8ZJ


Ezeken a helyeken nem volt semmi érdekes . Reggelik, ebédek és vacsorák…

The International Britannia Hotel

Marsh Wall
London
E14 9SJ


 Itt éreztem magam a legjobban. Többször is voltam itt vacsorák alkalmával. London ezen részén vannak a csilli-villi üvegépületek, felhőkarcolók, magas irodaházak és a legmodernebb vonataik. Ha valaki látta a 28 héttel később c. filmet, az nagyrészt ezen a részen játszódik. Kár, hogy nekem kicsit messze van. Metrókkal és az említett vonattal is másfél óra. Tudom, busszal ez megszokott szintidő. Itt mindig nyugisabb volt a tempó. Egyik alkalommal a legirigyeltebb melót, a ruhatárat kaptam. Egész este négy kabátra vigyáztam. :) A legutóbbi alkalommal a bárban segédkeztem. Ezek után a Menedzser, Eric, megkérdezte, hogy szeretek-e a bárban dolgozni. Mondtam, hogy igen. Erre azt ajánlotta, hogy ha szeretném, akkor többször direkt engem fog kérni az ügynökségtől, betanít és egy idő után át is venne oda. No ez még jól jöhet, csak most közbeszólt a nagyon nem bizi augusztus.

Hush Restaurant

8 Lancashire Court

London
SW1 1EY



 Az időben legutóbbit hagytam a végére. Ez nem is hotel, inkább egy bár/étterem. Illetve én a bár részen dolgoztam egy hetet. Nagyon laza és jó kis hely volt. Vacsorák voltak, de inkább party jellegűek. Hangos, jó kis zene, DJ meg minden, ami kell. A Főnököt szintén Richárdnak hívták. Később kiderült, hogy nem csak én látom úgy, hanem tényleg meleg. Mondjuk nem is csinált titkot belőle. Szerencsére nem volt vészes, az az „aranyos kis buzi” volt ő. Legalábbis így jellemezte az egyik magyar srác, aki ott dolgozott már egy éve. És tényleg. Nem volt vele baj, jófej volt. A Hush bár egy marokkói stílusban berendezett és ilyen ételt is kínáló hely volt. Finomak voltak. Jó volt itt is.

Végül most pedig elérkezett az augusztus, ami nagyon nincs tele vendéglátós munkával. De megoldottuk! Erről legközelebb…

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://erichard.blog.hu/api/trackback/id/tr15134916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D. Zoltán,B.szabadi 2007.08.08. 09:22:12

Már aszittem, hogy felrobbantottak, vazze'! Éppen írni akartam a bátyádnak, hogy mijarákvanmáraricsivel? Gondoltam minimum belekerültél az "angliában dolgoztatunk rabszolgamunka jellegel" típusú magyar ügynökségek ügyébe... De nem. :) Irigyelünk, kabbe! :D

Csünti 2007.08.08. 13:57:45

Cao Ricsi!

Húúú... de jó hogy írtál, már nem tudtuk elképzelni, hogy mi a fene van veled a szigetországban. Örülök, hogy élsz és virulsz :))) Bocsi, dolgozol. Hát negyon nem semmi amik arra felé történnek, meg gondolom az idő sem nagyon nyári, de ezek szerint ezek ellenére is jól érzed magad. Már Arnoldot nyaggattuk, hogy mi az ábra veled. További jó munkát, kitartást, jó kedvet és minden pozítív dolgot.

Puszóka

Rita és a többiek 2007.08.08. 18:35:34

Végre! Bár tudjuk, hogy sok a meló és az ismerkedésre való hely- ember, de jó olvasni pár sorod!!!
Légy vidám és vigyázz a "rózsaszín- világgal"! Puszi! Rita és a többiek

Bazsó 2007.08.09. 12:29:22

Hy R.! Már el sem tudtam képzelni, hogy mi lehet veled! Ha nem mondja bátyád, hogy néha azért hazatelefonálsz, komolyan kezdtem volna aggódni! Azért látom júliusban sikerült világot, akarom mondani hoteleket/éttermeket látnod.

Arnold 2007.08.09. 22:14:07

He-he!Rita megint megmondta a frankót !
Rózsaszín viálg!!Sándor,József,Melegek!!
Ja nem!Benedek :-)
Örülök öcsém,hogy azért jól vagy,amint látod én is fenemód jól érzem magam!
Van egy aranyos kedves barátnőm és ez most tényleg komoly ezt még eggyik komolynál hitt csajnál sem éreztem ennyire biztosra!!
Tisztel és becsül!
Na majd meglátod mikor hazajössz,beugorhatsz hozzánk Pestre,mert összeköltözünk albérletbe!
Aztán van ám egy szép szőke hugicája,azzal jól kijönnétek:-)!Ja itt kommentálni kéne a te dolgaidat!!
Jártál ám sokhelyen az biztos és nem csak a jó embereket ismerted meg sajna,elcsalták az óráidat is azon a szuper helyen!
Figyu öcsém!Nem akarok kíváncsiskodni,de van már annyi pénzed,hogy oda-vissza megtudnád venni a repülőjegyet?Szívesen látnánk itthon október vége felé,de ha előb jössz az sem lenne baj!
Na kifogytam a mondandómból!
Na talán még annyi,hogy próbálozz az árufeltöltéssel,az jobban füzet,na persze ha felvesznek!
Sok szerencsét és jó legyél,de ne nagyon!Eh-ehe-ehe!Arnold

Gabe 2007.08.15. 15:56:01

Szeva Richie papa! Sokszor az eszembe jut,vajon mi lehet Veled,de sajnos nekem is kevés az időm. Ritkán jutok el oda,hogy felugorjak Blog-ra,no meg nem is nagyon szeretek irogatni. Én inkább beszélnék Veled,az sokkal jobb!!! :) Úgyhogy mostmár hazajöhetnél egy-két élményt személyesen elmesélni! Nagyon szép helyeken megfordultál,biztosan jól érzed Magad. Képzeld,volt itthon Ági,felhívott valamelyik nap,mert mint utóbb kiderült majdnem egy órát állt az iroda előtt,de tudod: az ügyfelek... :) Beszéltem Vele MSN-en,persze nagyritkán mikor éjszaka elcsíptük egymást. Téged is mindíg vadászlak,de hiába... :((( Vezetékesen elérsz,de az iroda nem igazán az a hely,ahol alkalmas lenne a beszélgetés. No sebaj,majd valamit kitalálunk. Figyi...,mobilod használod,mert arra is írtam,de nem válaszoltál,pedig elvileg megkaptad az sms-t. Néha írhatnál,hogy mi a pálya. Na jó legyél,és ahogy tudsz,gyere haza. Nekem is van mesélni valóm bőven. :))) Na csumidázlak öcsém!!! Ja...apropó: szereted a kutákat? Ha szarabb napod van,jusson eszedbe: why don't you go find yourself a pig to fuck... és forgás! :)

szabcsy 2007.10.07. 15:29:26

sya!oktober van és igértél valamit azért remélem ösze jön és jösz!vagyis legalább próbáld meg!:d
pussy szabi

szabcsy 2007.10.07. 15:31:07

sya!oktober van és igértél valamit azért remélem ösze jön és jösz!vagyis legalább próbáld meg!:d
süti beállítások módosítása